Vakantie Kaapstad! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hanneke Mauritz - WaarBenJij.nu Vakantie Kaapstad! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Hanneke Mauritz - WaarBenJij.nu

Vakantie Kaapstad!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 November 2007 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag lieve mensjes,

Ik schrijf even een laatste bericht hier vanuit het carecentre, voordat we op vakantie naar Kaapstad (CapeTown) gaan.

Voor als je het nog niet weet: wij vieren stappen maandagmiddag op het vliegtuig, om er voor 2 weken er even helemaal uit te zijn.
De eerste week toeren we een beetje rond in Kaapstad. Die stad schijnt niet te vergelijken te zijn met de uit de grond gestampte, verpauperde stad Johannesburg. Het is daar ook lang zo crimineel niet als in Joburg, gelukkig maar. We huren een auto, en de tweede week gaan we de Tuinroute rijden, misschien heb je er wel van gehoord. Dat is langs de kust omhoog, wij gaan tot Port Elizabeth, een paar honderd kilometer. Elke dag gaan we dan een stukje rijden, en bij interessante plaatsen overnachten we. Vanuit Port Elizabeth vliegen we terug naar Joburg. 3 december hopen we weer terug te zijn hier.

Whoe, zoals je je wel kunt voorstellen heb ik er ontzettend veel zin in! Deze week hebben we op de crèche geprobeerd de laatste opdrachten een beetje af te werken, het is ons niet gelukt. Toe maar, nu weten we in ieder geval dat er nog werk op ons te wachten ligt als we terug komen van onze vakantie. Het afscheid van de juffen was echt hartverwarmend, ze gaan ons echt missen als we weg zijn. 'We shall suffer when you are gone...' Ontberen, doet waarderen hè :-D?!
De crèche gaat halverwege december dicht, dan komt de Kerst er aan. Met Kerst trekt iedereen weg hier uit het Carecentre, weg uit Johannesburg. We moeten echt even iets leuks verzinnen voor die dagen, willen we Nederland niet heel erg gaan missen :'-(... Maar goed, we zien wel.

En weer: bedankt voor de kaartjes, die gestuurd zijn! 't Staat alleen al zo gezellig op m'n kamer, die Hollandse aandenkens ;-)!

Lalakahle!

-x- Hann

  • 18 November 2007 - 03:52

    Petra:

    Ha!!! Ik ben de eerste! Een heel fijne vakantie toegewenst met de andere meiden. Pas goed op jezelf en geniet ervan.
    Knuffel

  • 19 November 2007 - 15:34

    Barend En Annie:

    Een hele fijne vakantie toe gewenst ..en veel fijne dagen daar.

  • 19 November 2007 - 16:06

    Jantine:

    Fijne vakantie daar!! Geniet ervan!!

    Groetjes Jantine

  • 19 November 2007 - 16:16

    Gerdien:

    Een hele fijne vakantie met de andere meiden.
    Geniet ervan hoor, Kaapstad lijkt mij ook geweldig.


  • 19 November 2007 - 16:46

    Dianne:

    haloo,

    Ook nog een hele fijne vakantie!!!

    liefs,

    dianne

  • 19 November 2007 - 16:56

    Coralde:

    Fijne vakantie!
    Geniet ervan!

    Groetjes Coralde

  • 21 November 2007 - 21:15

    Peter Heemskerk:

    Hoi Hanneke,

    Alles goed in Z-Afrika? Beetje naar je zin daar, of mis je Nederland erg? Leuke huisdieren hebben jullie daar;) Groeten uit Nederland!!

    Peter


  • 21 November 2007 - 21:18

    Anne:

    Heeej Hannie!!

    alles goed daar?? zo dat was nodig, even wat van me laten horen.. :O;)

    maar hoe bevalt het je?? wel erg zwaar zeker?!

    maar dus nu vakantie? leuk hoor!!

    maak er wat gezelligs van..
    denk aan je!!

    Liefs je nichtje Annie
    (K)

  • 22 November 2007 - 06:55

    Caro:

    Ha Hannie!!
    En hoe bevalt het daar in de Kaap?
    Mooi zeker? Lukt het links rijden wel een beetje?
    Geniet er lekker van, hier is het maar koud en nat!
    Xus Caro
    Ps. ga je nog Sinterklaas houden met die andere gasten?
    Aan Zwarte Pieten geen gebrek...haha

  • 27 November 2007 - 02:17

    Mirjam:

    Hoi Han

    wat jammer dat mij lieve knappe tofste broer Ben niet komt he, maar wel heel fijn voor m'n schoonzusje.
    je bent lekker op vakantie?
    in Africa aan het werk en dan daar op vakantie. hahahha.

    tot horens.

    liefs mirjam
    gr van Jos

  • 27 November 2007 - 19:15

    Johan En Aline:

    he hanneke

    hebt je er nog een beetje schik daar?
    wel een tijd geleden he dat ik wat van me hebt laten horen maar ik kon de site niet meer openen.
    de groeten van famillie van noort
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 November 2007 - 18:07

    Tante Bettina:

    Ha Hanneke, eindelijk weer een berichtje voor jou. Onze computer is kapot geweest, en voor die tijd kreeg ik je mail niet geopend, maar nu kan ik het weer lezen. Zijn dat huisdieren waar je mee op de fotos sta, ze zijn tenminste wel tam. Maar jullie zijn weer lekker aan het genieten op vakantie. Het is te hopen dat ze het met de kerst voor jullie wel een beetje gezellig kunnen maken, of doen jullie dat zelf wel? Ik kan wel een kalkoenpoot van opa opsturen, maar ik ben bang dat het overstuur is als tie aankomt,als tie aankomt. Nu,ik wens jullie nog veel vakantieplezier, en de groetjes van Tante Bettina en Ome Cornelis, en Anton

  • 30 November 2007 - 21:41

    Anna:

    Ha Hann..

    Ben je lekker vakantie aan 't vieren in Kaapstad? T lijkt me heel apart om dat eens te bekijken!
    Veel plezier en doe voorzichtig hè!

    Liefs, Anna

  • 02 December 2007 - 14:13

    Randwijkse Tante:

    He hanneke kom je nog trug uit kaapstad???
    Ik mis je verhalen nl.
    En daaro geen witte kerst denk ik zo,hier weet je het maar nooit.
    Gaat alles nog goed met je???
    Nog veel plezier en werk ze.
    groetjes van de 3 uit randwijk he...

  • 03 December 2007 - 17:32

    Marita..:

    hey han.. fijne vakantie gehad?? ben wel benieuwd naar je verhalen...

    Nu wordt het weer hard werken geblazen... succes...

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

www.hannekedoet.nl Hoi, Op deze site houd ik mijn reizen bij. Niet zomaar reizen, maar die reizen die in het teken staan van ontwikkelingswerk. Zo ben ik in 2007 naar Zuid-Afrika gegaan, daarover lees je meer in 'mijn eerste reis'. In 2009 ben ik naar het project terug gegaan ('vakantie Zuid Afrika). In 2011 hoop ik een afstudeerproject te doen in Suriname. Daar lees je ter zijner tijd meer van. Links: * www.lst.nl --> site van Livingstone * www.mes.org.za --> site van de MES, Zuid-Afrika * www.kindinsuriname.nl --> site van o.a. het kindertehuis in Suriname * www.eurorelief.net E-mail: hannekemauritz@hotmail.com

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 187863

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 10 April 2017

Vluchtelingenzorg Griekenland (Lesbos)

27 Januari 2011 - 27 April 2011

Afstudeerproject in Suriname

04 Augustus 2009 - 18 Augustus 2009

Revisit Southern Africa

06 September 2007 - 08 Mei 2008

Vrijwilligerswerk Zuid-Afrika

Landen bezocht: